Er staat weer een nieuwe Mini-Game klaar! Ik heb al flink wat uren Monster Hunter Wilds gespeeld en mijn ervaring mogen delen in All in the Game. Het oordeel op zijn kortst samengevat: leuk, maar soms te makkelijk!

Wie Monster Hunter al een beetje kent als franchise, weet dat de games een bepaalde niche zijn en lang niet voor iedereen. De combat is vrij rauw, de game kan nog wel eens complex worden en op sommige momenten ook vrij frustrerend. Dat is niet voor elke speler.
Monster Hunter Wilds probeert een breder publiek aan te spreken met een aantal quality of life-aanpassingen. Dat brengt voor- en nadelen met zich mee. Enerzijds is het fijn dat meer mensen de game kunnen spelen en ervan kunnen genieten, anderzijds is het voor de meer ervaren spelers al snel te makkelijk. Ik ben met gemak mid-game gekomen zonder upgrades, terwijl dat JUIST de kern van Monster Hunter is: je jaagt op monsters, je verzamelt materialen van die monsters, je maakt je wapens en armor sterker, en je herhaalt de cyclus tot je de game hebt uitgespeeld.
Toch maken de prachtige landschappen die met de seizoenen veranderen en de super cool ontworpen monsters alles weer goed!
Wat ik nog meer over Monster Hunter Wilds te vertellen heb, hoor je hieronder!
https://www.bnr.nl/podcast/all-in-the-game/10567927/monster-hunter-wilds-mini-game