In een eerdere aflevering werd er terug geblikt op de game Titan Quest. Lang niet iedereen in de studio had gehoord van de game, terwijl het hier wel degelijk veel gespeeld is. Zelfs mijn vrouw deed mee in die tijd en ik moet nog ergens een screenshot hebben van mijn karakter destijds.
Maar wat leuk is, ik speel sinds enkele dagen voor het eerst Grim Dawn van de studio Crate Entertainment.
En nu lees ik dus dat de game gebruik maakt van een uitgebreide versie van Titan Quest. En waarschijnlijk voelt het daarom zo vertrouwd. En ook al is de game 9 jaar oud. Met een paar mods met reshaders en betere textures speelt het toch op 4K heerlijk weg.
Ook leuk dat de game werd ontwikkeld door een kleine studio. Het begon als een kickstarter met later 7 miljoen exemplaren verkocht in 2022. En er is nog een nieuwe DLC onderweg. Het zal wel 2026 worden dat die af is. Maar tot die tijd nog genoeg te ontdekken met de game en de bestaande DLC.
Ik vind het heel gaaf om te lezen dat mensen zo enthousiast worden van deze game. Ze geven de ontwikkelaar alle ruimte er geen last van in-app aankopen, reclames of andere gekkigheid.
Meer mensen die dit nu nog spelen?