Hoi ik ben Peter en ik heb me nog maar net aangemeld. En dat nadat ik vele en vele uren naar de podcast heb geluisterd. Ik vind het echt een heerlijke podcast om te luisteren tijdens wandelen, in de tuin werken, onderweg, ...
Eingelijk houd ik het meest van muziek. Ik speel vrijwel elke dag piano en ik gebruik ook mijn pc om muziek te maken maar gamen vind ik ook nog altijd leuk.
Ooit begonnen met het bouwen van pc's toen Norrod nog bestond in Groningen. Het was vaste prik om daar een prijslijst te scoren. Een van mijn eerste grote uitgave na wat oudere pc's te hebben gehad was de aanschaf van een pentium 3 processor en later de Voodoo kaarten die je in serie kon schakelen. Dat waren nog eens tijden.
Een van de mooiste games die heb gespeeld zijn de Age of Wonders serie (vanaf de eerste versie), Ori en veel strategie en RPG spellen. Heb ook wel WOW gespeeld en dergelijke, maar nu dus aan de Grim Dawn (zie mijn post).
Enkele weken terug nog 'Beyond Two Souls' uitgespeeld. Dit spel werd goed ontvangen, maar ik speelde toch met gemengde gevoelens. Grafisch zijn de games van de studio echt fantastisch. Het is point n click en heel veel cut scenes achter elkaar. Maar wat frustrerend is. De RPG achtige keuzes die je maakt hebben totaal geef effect op het verdere vervolg van het verhaal. Maar als je er van houdt om in een SIMS achtige wereld een verhaal te spelen alsof je echt onderdeel bent van een film dan is het een kijkje waard.
Ook nog wel leuk om te vermelden, Ik ben denk ik een van de weinige eigenaren van een GPD WIN MAX 2 10". Dat is een krachtige mini laptop met een krachtige AMD Ryzen 7 7840U w/ Radeon 780M Graphics en met in totaal 32 GB geheugen en het ding heeft nog fysieke controls ook. Het is wel van alles wat. Voor een steam deck is hij te zwaar en als laptop is hij eigenlijk te klein. Maar thuis hang hij aan een groot scherm en onderweg is het met muziek software helemaal te gek. En onderweg in de trein is het ook ideaal.